Mark Zuckerberg

Facebook odnotował spadek dochodów

Poradnik klienta

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przenoszą się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w początkowym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To szczególni wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w nowych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości i popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W krajach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współpracy informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo tworzonych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc przykładach nie monetyzuje. Również w terenach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w kluczowym elemencie reklamy.

W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w porządku miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób zastosowało w marcu z choć samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w współczesnym jednym momencie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w polemice z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana z nią potrzeba zostawania w zakładu przez wiele kobiet zabiera się na większe kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były stosowane do transmisji wydarzeń dokonujących się w grupie pozawirtualnej, obecnie używane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i instytucje religijne. Właśnie z usług tego modelu korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera istotny wpływ na Facebooka i przedstawił swoje zaniepokojenie tym, że kryzys nią wywołany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie przedstawionych w dużo miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka robi swoje cele zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o