Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpisania na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 przekładają się m.in. na światowe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w pierwszym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To kluczowy wzrost rok do roku (w pierwszym kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do gustu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w minionych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości i popytu na promocje.
Przedstawiciele Facebooka odmówili znalezienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W końcach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do komunikacje wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo czynionych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu sukcesach nie monetyzuje. Dodatkowo w terenach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w głównym elemencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w czasu miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do gustu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wykorzystało w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w obecnym jednym czasie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w konwersacji z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana z nią potrzeba bycia w zakładu przez wiele osób dokonuje się na krótsze kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były używane do transmisji wydarzeń dokonujących się w klasie pozawirtualnej, obecnie wykorzystywane są przez nauczycieli, sektor gry i firmy religijne. Już z pomocy tego gatunku korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera duzi wpływ na Facebooka i zaprezentował swoje zaniepokojenie tym, że spadek nią sprawiony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w dużo miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka buduje swoje cele zawodowe zdalnie.
zobacz również