Specyfiką Internetu jest dostępność ogromnej ilości informacji jednocześnie. Poruszanie się w tej mnogości byłoby niemożliwe bez mechanizmów organizujących je w przyswajalną treść. Pierwotnie tą rolę pełniły katalogi. Obecnie największym zaufaniem cieszy się korzystanie z wyszukiwarek. Kiedy ci szukają produktów i usług jak twoje, optymalizacja i linki sponsorowane czynią możliwym ich odnalezienie.
Rynek promocji w wyszukiwarce w Polsce i na świecie
Promocja w wyszukiwarkach jest w Polsce zagadnieniem mało znanym. W ciągu ostatnich kilku lat, małe firmy stworzyły niszowy rynek, oferując pozycjonowanie. Oferta produktów reklamowych w portalach i wyszukiwarkach była skromna. Dostępne były jedynie linki sponsorowane, rozliczane za ilość wyświetleń oraz płatne dodanie pojedynczych stron do katalogu. Za sprawą wyszukiwarki Google pojawiły się w Polsce zaawansowane produkty reklamowe. Dziś mamy do dyspozycji linki sponsorowane rozliczane za ilość kliknięć (PPC), takie jak: AdWords w Google, Onet Boksy w portalu Onet, programy reklamowe portali Wirtualna Polska i Interia. W USA, dzięki takim firmom jak m.in. Google i Overture, produkty reklamowe oparte na wyszukiwarkach stanowią dziś 60% całego rynku reklamy internetowej. Stało się tak, ponieważ reklama w wyszukiwarkach jest skuteczna, efektywna i dostępna także dla małych firm.
Prawdziwy potencjał reklamowy wyszukiwarek można wykorzystać dopiero po umiejętnym połączeniu badań, zarządzania reklamami i pozycjonowania z pozostałą działalnością marketingową firmy.
sprawdź również Business English – Skrivanek
Podstawy pozycjonowania
Wiele firm widząc jakiś czas temu pewną niszę na rynku, zajęło się szeroko pojętym marketingiem internetowym. Ich działalność rozpoczynała się zwykle od prowadzenia i administracji stron internetowych swoich klientów. Dzisiaj to właśnie pozycjonowanie jest głównym źródłem dochodu. Jest to także główny rodzaj działalności, chociaż trzeba zaznaczyć, że firmy pozycjonujące podejmują się także innych zleceń. Nie można bowiem liczyć tylko na pozycjonowanie odpowiednich fraz.
Firmy tego typu zajmują się też umieszczaniem wszelkiego rodzaju reklam oraz kampanii reklamowych. Mogą być one różne i są uzależnione tylko i wyłącznie od możliwości finansowych zleceniodawcy. Firmy pozycjonujące funkcjonują praktycznie w każdym dużym mieście, a z tego względy, że tego typu działalność można prowadzić w zdalnej formie, również i w mniejszych miastach działają firmy pozycjonujące.

Warto się przyglądać tej działalności, aby w przyszłości być może spróbować samemu rozkręcić taki interes. Wydaje się bowiem, że pozycjonowanie nie zniknie tak szybko z ekranów naszych monitorów i będzie się maiło dobrze. Pracownicy także będą mogli liczyć na zatrudnienie w tym sektorze informatycznym. Warto też pomyśleć nad stworzeniem odpowiednich kierunków na uczelniach wyższych, aby kadry zajmujące się wyrazami i frazami były odpowiednio wykształcone. Można także pomyśleć o klasach kierunkowych w szkołach średnich oraz w gimnazjach. Warto bowiem szkolić już najmłodszych w tym zakresie. Świat będzie zapewne cały czas w kierunki świata multimediów i informatyki.
Korzyści z pozycjonowania strony internetowej
Pozycjonowanie to niewątpliwie jeden z najważniejszych elementów internetowego sukcesu. Naturalnie, im więcej serwis odnotuje odwiedzin tym więcej zyskamy potencjalnych Klientów. Ale ilu Klientów możemy zyskać dzięki pozycjonowaniu?
W internecie można znaleźć coraz więcej informacji na ten temat pozycjonowania – niewiele jednak pisze się o konkretnych korzyściach z osiągniętej pozycji. Poniższy przykład, który zaprezentowałem na seminarium CyberBiznes we wrześniu 2015 roku przedstawia zestawienie dobowe ilości odwiedzin serwisu (Unikalnych Użytkowników).
Pozycjonowanie spowodowało, iż od 22 września 2015 ilość odwiedzin zwiększyła się średnio około dziesięciokrotnie tym samym dziesięciokrotnie wzrósł zysk ze sprzedaży powierzchni reklamowej.
Pozycjonowanie czyli oddziaływanie na wyszukiwarki to proces długofalowy. Specyfika zasad wyszukiwania (czyli algorytmu) co kilka miesięcy ulega nieznacznym modyfikacjom. Zmiany te oczywiście potrafią wpłynąć zarówno korzystnie na konkretną stronę internetową powodując, że znajdzie się ona na wyższej pozycji jak i niekorzystnie przesuwając stronę internetową daleko poza mające znaczenie pozycje.
Stałą opiekę nad pozycją strony wymusza przede wszystkim coraz większa konkurencja, a także tematyczne serwisy internetowe (a także masa innych serwisów), które po dostaniu się do zasobów wyszukiwarki mogą sięgnąć po wyższe pozycje.